המפכ"ל לשוטרים: "עלינו להכיל את המחאה"

בנצי לייזרוביץ No Comments on המפכ"ל לשוטרים: "עלינו להכיל את המחאה"

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי באיגרת לשוטרים על רקע המתיחות מול בן גביר: "עלינו להמשיך ולהקפיד על מקצועיות, ערכיות ועשיה ללא משוא פנים. בזכות עצמאותה, המשטרה הייתה ותישאר תמיד ציר ליבה חשוב לשמירה על חוסנה וביטחונה של מדינת ישראל"

צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מפכ"ל המשטרה, רנ"צ קובי שבתאי הפיץ היום (חמישי) איגרת לשוטרים, למפקדים ולקציני המשטרה, על רקע המתיחות מול השר לביטחון לאומי ביחס להתנהלות המשטרה בהפגנות נגד הממשלה.

"אנו נמצאים כולנו כאזרחים וכאנשי משטרה בתקופה מורכבת ורבת משמעות הנוגעת לחברה הישראלית כולה, ורואים חשיבות עליונה לאחדות, שכה חשובה לבסיס המשותף לנו כחברה", כתב שבתאי.

"כפי שנכתב בערכי משטרת ישראל: "משטרת ישראל פועלת לאכיפת החוק, למניעת עבירות, לחיזוק הנורמה האזרחית של ציות לחוק, לשמירה על בטחון הנפש והרכוש ולקיום הסדר הציבורי. תוך כיבוד האדם וזכויותיו. הקוד האתי של משטרת ישראל הוא מצפן מוסרי ואתי המכוון את התנהגות השוטר בכל הנסיבות״.

"גם בעת הזו, ובמיוחד בעת הזו, ועל מנת שנשמר ונחזק את אמון הציבור כולו, עלינו להמשיך ולהקפיד על מקצועיות, ערכיות ועשיה ללא משוא פנים", הוסיף שבתאי. "בזכות עצמאותה, המשטרה הייתה ותישאר תמיד ציר ליבה חשוב לשמירה על חוסנה וביטחונה של מדינת ישראל.

"אנו משטרה של החברה הישראלית כולה, הפועלת מתוקף אחריותה לשלום וביטחון הציבור. ככזו לעולם נשאר ממלכתיים ונמשיך לקבל החלטות שאין בהן שיקולים זרים, מלבד החוק.

המפכ"ל הדגיש: "מחאה היא זכות דמוקרטית. עלינו להכילה ולנהלה תוך שוויוניות, ממלכתיות ואיפוק, ככל הנדרש, כאשר כל העת ביטחון הציבור והוראות החוק בלבד מצויים לנגד עיננו. ידענו לעשות זאת בעבר וכך גם בעתיד לבוא.

"כמי ששולח אתכם המפקדים והשוטרים אל משימות מורכבות ומאתגרות מדי יום ביומו, אני מגבה באופן מלא את קבלת ההחלטות של המפקדים בשטח כל עוד פעלו בהתאם לנהלי משטרת ישראל ועל פי חוק. החלטות אשר ממחישות הלכה למעשה את מיקומה ותפקידה של המשטרה במדינה דמוקרטית.

"מקומם של המפקדים יהיה תמיד בחזית ובראש הכח, הם מוכיחים וימשיכו להוכיח דוגמא אישית, מקצועיות ואחריות עילאית.

שבתאי ציין: "אני מצפה מכם המפקדים והשוטרים, להקפיד הקפדה יתרה על רוח המשטרה וערכיה חרף הלכי הרוח הסוערים. אני רואה בכם שגרירים של החוק הפועלים אך ורק עפ"י החוק ואני מאמין שבכך נשמש דוגמא ועוגן לחברה הישראלית כולה. אנו חברה חפצת חיים וביכולתנו כחברה להתמודד גם עם האתגר שלפתחנו".



0 תגובות